בג"ץ דחה את כל העתירות; השבעת הממשלה: רביעי הבא

איתי גדסי No Comments on בג"ץ דחה את כל העתירות; השבעת הממשלה: רביעי הבא

בג"ץ דחה פה אחד את כל העתירות כנגד ראש הממשלה וההסכם הקואליציוני. יחד עם זאת בג"ץ הבהיר כי ראה"מ יוגבל במינוי בכירים | נתניהו גנץ הודיעו כי הממשלה תושבע בשבוע הבא | תיקון חוק הרוטציה: האופוזיציה משכה את כל ההסתייגויות כדי לעלות את החוק כפי שהוצע. אך חזר לדיון לאחר הצבעה במליאה

צילום: דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט העליון דחה הלילה (רביעי) את כל העתירות שהוגשו כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכנגד ההסכם הקואליציה. כל העתירות נדחו פה אחד בבית המשפט. בית המשפט פרסם את נימוקיו וקובע כי אין עליה משפטית למנוע את הרכבת הממשלה על ח"כ נתניהו. יחד עם זאת נכתב כי בתיאום עם היועמ"ש ייערך הסדר ניגוד עניינים שיגביל את ראה"מ בהגבלת מינויים בבתי המשפט, פרקליטות ובמשטרה.

עוד נפסק פה אחד כי אף שההסכם הקואליציוני בין סיעת כחול לבן וסיעת הליכוד הוא חריג מאוד, החלטנו "כי לעת הזו" אין מקום להתערב באחד מסעיפיו. זאת בהינתן התיקונים וההבהרות שנמסרו מכחול לבן והליכוד במהלך הדיון בבג"ץ.

שרת התרבות מירי רגב אמרה בתגובה: "טוב עשו שופטי ירושלים שלא התערבו. יש ריבון בישראל – העם, והוא אמר את דברו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן  ח״כ בני גנץ סיכמו לפני זמן קצר על הקמת הממשלה והשבעתה ביום רביעי בשבוע הבא, זאת לאחר השלמת תהליך החקיקה הלילה.

בתוך כך, יו"ר הוועדה המיוחדת ח"כ איתן גינזבורג הודיע למליאת הכנסת כי הוא מבקש להחזיר לוועדה המיוחדת את סעיף 7 א' להצעת חוק יסוד הממשלה, לעניין הרוב הדרוש לשינוי מועד הבחירות לכנסת ה-24.

לאחר הצבעה שמית המליאה אישרה את הבקשה ברוב של 87 תומכים מול 17 מתנגדים והנושא יוחזר לדיון בוועדה המיוחדת.

ההודעה הגיעה לאחר מהומה במליאה כאשר סיעות יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו ומרצ הסירו במקביל את אלפי ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק ודרשו לקיים הצבעה באופן מידי.

מוקדם יותר, ביקשה הממשלה לערוך שינויי חקיקה בחוק הרוטציה השלטונית בין ראש הממשלה לח"כ בני גנץ. החוק קובע כי הרוטציה תתבצע רק לשלוש שנים. בעת השינוי הוא כי לאחר תקופת הרוטציה של שנה וחצי של כל אחד מהם, הכנסת לא תתפזר וראש הממשלה יכהן כראש ממשלה ל-9 חודשים ואחריו גנץ ל-9 חודשים. ייתכן והשינוי נוסע מהחשש שבג"ץ יפסול את החוק כי כהונת ראש הממשלה היא ל-4 שנים.

החלטת בג"ץ: החלטת בג"ץ – נתניהו.V40

 

 

 



0 תגובות